Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Vis timeplaner/online booking


ikon sykkel


Sal/Studio Nivåer og farger:

Røde timer
Enkel og hard kondisjon- og/eller styrketrening. Røde timer passer for deg som er godt trent fra før. Svært høy intensitet.
Gule timer:
Moderat kondisjons-og/eller styrketrening. Enkle trinn og kombinasjoner. Gule timer passer for folk flest,også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund.
Orange timer:

Teen trening for ungdom i alderen 12-15 år.

Blå timer:
Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal er enkle og harde, og innholder minimalt med trinn. Blå timer passer for deg som er litt trent fra før. Høy intensitet.
Lilla timer
Dans og bevegelse til variert musikk. Timer for barn som inneholder kondisjon, styrke, motorikk, koordinasjon, balanse, konsentrasjon og sosial trening. Timene er for både gutter og jenter.
Grønne timer:
Effektiv kondisjonstrening i sal med flere trinn og kombinasjoner enn de gule timene. Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.
Sorte timer:

Tøff og effktiv styrke og kondisjons trening.
Timene blir holt i Cross-Trenings avdelingen.

Hvite timer:
Hvite timer er trening for kropp og sjel. Denne treningsformen er en nytelse i en stresset hverdag, fokuset er på pust og avspenningen senker skuldrene flere hakk. Treningseffekten på hvite timer er mental avspenning, statisk styrke, bevegelighet, kroppskontroll og balanse.


Sykkel: Nivåer og farger:

Røde timer
Enkel og hard kondisjonstrening. Røde timer passer for deg som er godt trent. Svært høy intensitet.
Gule timer:
Passer for alle, også deg som ikke har trent mye. Spenst Jessheim har 36 sykler og egen aircondition i sykkelsalen!

Orange timer:

Teen trening for ungdom i alderen 12-15 år.

Blå timer:
Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Du får deg en real kondisjonsøkt. Passer for deg som har trent en stund.


Sal/Studio: Timebeskrivelser

StramOpp

(55 min.) Styrketrening i sal med stang, vektskiver, hantler, strikker og kroppsvekt.

Step 55

(55 min.)
Effektiv kondisjonstrening med enkle trinn og kombinasjoner på stepkasser. Avsluttende styrkedel. Passer for alle.

MageRygg 30

(30 min.)
Enkel og effektiv styrketrening for kjernen, mage og rygg, med fokus på den indre og dype muskelaturen. Passer for de fleste.

Senior

(55 min.)
Spesialtilpasset kondisjons- og styrketrening for voksene over 60 år.

TRX 55

(55 min.)
Basert på slyngekonseptet bruker du din egen kroppsvekt som belastning. Du bestemmer selv hvor hard belastningen skal være. Dette er en styrketime som passer for alle.

Løping 55

(55 min.) I studio
Effektiv og drivende kondisjonstrening i Cardio avdelingen. Systematiske arbeids og hvile perioder sikrer deg en optimal konisjonsøkt. Timen passer for ybegynnere til godt trente.

Løping 30/Kom i gang

(30 min.) I studio
Passer de som ønsker å komme i gang med løping. For nybegynnere og utrente.

UppHill Walking 55

(55 min)
Dette er en time hvor vi går i motbakke på mølle. Timen er lagt opp med intervaller med aktiv hvile i pausene. Her får du en effektiv kondisjonsøkt som er mindre belastende på rygg, bekken og knær. Ta med hånkle og drikke.

Fitball 45

(45 min) Dette er en time med enkle trinn, samt bruk av stor fitnessball. Timen inneholder mye stablisering av mage og rygg. Det er en gul time som passer for alle.

TeenCamp 55

(55 min)
12-15 år.
Saltrening for tøffe gutter og jenter med ulike stasjoner for å utfordre kondisjon, styrke, bevegelighet og koordinasjon.

TeenSirkel 55

(55 min.)
12-15 år
Sirkelbasert styrketrening på apperater i studio.

TeenMix 45

(45 min)
12-15 år
Her kan alt skje! Styrke og/eller kondisjon trening.

Styrke

(55 min.)
Tøff styrketrening hvor all trening foregår med frivekter.

Step/Styrke

(55 min.)
En tøff intervallklasse med enkel kondisjonstrening på stepkasser og styrketrening med frivekter.

TRX 30 *

(30 min.)
En tøff styrketime for deg som ønsker å bringe treningen til et nytt nivå. Basert på slyngekonseptet bruker du din egen kroppsvekt som belastning. Kjempegøy og knalltøft!
KOM FERDIG OPPVARMET!

StyrkeBall 55

(55 min.)
Intervallpreget styrketime hvor vi bruker vektede "double-grip" baller. Timen er utfordrende både for styrke og kondisjon.

PowerPuls 50

(50 min.)
Stasjonbaserte enkle styrke og kondisjonsøvelser i sal.

Ro/Styrke 45

(45 min.) I studio
En time hvor vi ror på romaskiner og trener styrke ved siden. Timen er lagt opp i intervaller med roing og styrke annen hver gang. Vi bruker egen kroppsvekt på styrkemomentene. Timen passer for deg som ønsker effektiv, enkel og tøff trening.

Strong

(55 min)
Intervalltime med høy intensitet. Her kjøres det burpees, pushups og andre tradisjonelle styrkeøvelser. Alt perfekt synkronisert til tøff musikk, for å holde motivasjonen oppe! "When the going get tough"

Bosu/styrke/kondisjon

(55 min)
Super trening for kjernemuskulatur. Ingen vanskelige trinn, bare effektiv trening.

KidsFun

(55 min.)
Alder fra 4 år. Aktiv lek og morsomme øvelser hvor barna får være med å bestemme noe av innholdet i timen. Fokus på økt kreativitet, kroppsbevissthet og motorikk til musikk.

Zumba

(55 min.)
Kondisjonstrening etter pulserende latinske rytmer.

Kettlebell 55

(55 min) I CrossTrenings avdelingen
En populær treningsform som har sin opprinnelse fra Russland. Med en kule med håndtak (kettlebell) trenes bevegelighet, styrke, kondisjon, koordinasjon og balanse. En del av timen foregår som sirkeltrening. Tidseffektiv og tøff trening.

Yoga Advanced 90

(90 min.)
En dynamisk yogaform hvor vi fokuserer på pust og bevegelihet. Du blir varm og gevinsten etter hvert er økt bevegilighet og styrke i mage, rygg, armer og bein. Denne timen er mer fysisk krevende enn Yoga 55/75 og baserer seg på Asthanga/power systemene.

Yoga 55/75

(55/75 min.)
En yogaform hvor vi fokuserer på pust og tilstedeværelse og står/sitter i stillingene litt lenger. Ta med litt varmt tøy.



Sykkel: Timebeskrivelser

SykkelPuls 75

(75 min.)
Svært tøff kondisjonstrening på sykkel. En time for deg som ønsker en skikkelig utfordring.

Sykkel 1

(45 min.)
En sykkeltime med moderat tempo. Du regulerer motstanden, og kan derfor i stor grad styre intensiteten selv. Føler du for å jobbe hardere, kan du bare skru på mer motstand.

SykkelPuls 45

(45 min.)
En pulsbasert sykkeltime der du kan følge med på egen puls på veggen i sykkelsalen. Du bruker pulsbelte, men det er bare du som vet hvilke klokke som viser din puls. Ellers lik Sykkel 1.

Sykkel Senior

(45 min.)
Spesialtilpasset sykkeltime for voksene over 60 år.

Sykkel 2

(55 min.)
Passer for deg som har trent før, enten sykkel eller annen trening.

SykkelPuls 55

(55 min.)
En effektiv pulsbasert sykkeltime der du kan følge med på egen puls på veggen i sykkelsalen. Du bruker pulsbelte, men det er bare du som vet hvilke klokke som viser din puls.

Ski'n bike 55/60

(55/60 min)
Dette er en time der vi staker på Thorax Trainer (stakemaskin) og sykler. Timen er lagt opp i intervaller med staking og sykling annen hver gang. En time som er effektiv og tøff, hvor du får brukt hele kroppen.


 
Spenst Treningsveiledning

Benytt våre treningsveiledere til å legge opp et treningsprogram som passer for deg. Timen er gratis og bestilles i resepsjonen.



Spenst Personlig Trening

En personlig trener (PT) er en profesjonell treningspartner som effektivt hjelper deg til å nå dine mål, samtidig som du lærer mye om praktisk trening. Alle personlige trenere i Spenst har godkjent utdanning som personlig trener.



Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Jessheim
Dampsaga alle 20, Pb 302
2053 Jessheim
Tlf. 63 97 79 60
E-post jessheim@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon